Westfjord 29 kombi 1982/2002
Togs bort för 10 år sedan
-
Till försäljning i 2 månader
- Längd 8,81 Bredd 2,85 Djup 0,95 Vikt 3,5 t - Yanmar 4LH-DTE, 170 hkr Turbo och intercooler 2001 - Dubbla Parcer/Racor bränslefilter med skiftesventil - TFX reglage (elektroniska, inga wirar) - Autopilot, Autohelm ST 6000 Plus - Färgekolod, Furuno FCV 620/585 - VHF, Shipsmate RS 8300 - Kompass, Autohelm ST 30 (display ej monterad) - Logg, Autohelm ST 30 (display ej monterad) - GPS, Furuno GP 36 - Radar, Furuno 1712 - Bogpropeller, Lewmar 185TT, 4KW - Dieselvärmare, Wallas - Gångvärme, QL Airheater - Kylskåp, Vitrifrigo 49 liter - Batteriladdare 25 amp - Spolpump (ej monterad) - Trimplan, hydrauliska - Styrplats inne och ute hydraulstyrning - Axelpump (Ericsson säkerhetspump) - Varmvattenberedare med landströmskoppling Isotherm - Plotter med stor skärm finns men ej monterad Praktisk och driftsekonomisk kombination av fritids- och fiske/arbetsbåt. Framdelen är precis som westfjord 26 familjemodell med dinette och rymligt toalettrum, ny stor toalett 2011. Hytten har soffa för två till babord och bakom det ett litet vinkelpentry med vask. Förarstol finns (westfjord original) men är ej monterad nu, istället är det en kombinerad arbetsbänk som man kan sitta på när man styr längst bak på bänken finns tvålågigt gasolkök. Stort självlänsande akterdäck (ca 2,5*2 meter) med styrplats och kapell från 2010 som är delbart i två större sektioner. Kapellet ger bra sol eller regnskydd och blir ett uterum sommartid. Modellen påminner är om Westfjord 26 fiske men är större både invändigt och utvändigt. Motorn är servad varje år och utöver det har Björlandavarvet gjort stor översyn med kontroll av turbo, ventiljustering och översyn av spridare. Ny avgaskrök (rostfri) samt ljuddämpare och avgasslang 2013. Ny fyrbladig skew back propeller från Mikado 2011. Marschfart 10-14 knop maxfart 18 knop, vid marschfart 12 knop tar hon ung 10 liter i timmen, vid 7,5 knop nöjer hon sig med 5 liter i timmen. Mycket goda sjöegenskaper och mycket lättmanövrerad tack vare de elektroniska reglagen och den starka bogpropellern. Bränsletanken uttagen och hetvattentvättad inför 2011. Alla slangar, bränsle, vatten, bytta. Elsystemet helrenoverat enligt Skyllermarks principen med motorn dubbelisolerad, dvs när den är avstängd är den helt skyddad från galvanisk korrosion. Jag kan tänka mig att serva och konservera motorn och även ordna upptagning och vinterförvaring.