Nybyggd T5 motor komplett 740/940 h profil mm
Togs bort för 11 år sedan
-
Till försäljning i 1 månader
Ska nu sälja min motor som suttit i min 740 t5 rwd där allt är anpassat för att sitta rakställd i Volvo 740 eller 940 såsom oljetråg,vattenrör,motorfästen ,oljesticka ,turbo,startmotor,generator ,elsystem mm mm! Motor B5234T Block: Schimsat,borrat och riktplanat,vev från nyare V70 diesel (bättre vrid),h profil stakar från LG speed,Kolvar från nyare S60R,fixad vevhus vent! Nya lager,packboxar,packningar mm Toppen: Portad,planad samt renoverad! Kringutrustning: Grenrör är ett (japan) rör som är fixat så turbon passar rakt på! Turbon är ett 19T med 7ans vinklade avgashus(Gått 10mil)!Sitter alla rör till vattenkylningen, oljeretur rör, stålomspunnen slang till oljan samt ställbart laddtryck! Skickar med överdelen av den 3" stora rostfria downpipen som är ombyggd att passa rakt på turbon(mycket jobb)! Skickar även med tryckrör turbosidan,Rör och siliconslang samt lmm i större lmm hus med nät i från TM racing! Helt fördelarlöst system från TM racing med deras box med byggt fäste för snygg montering på torpedvägg. Motorn säljs komplett med startmotor,generator,ombyggt insug med rail och Siemens deka 630cc spridare,vakuum station,oljefilterförflyttare med skruvkopplingar till oljekyl som också ingår. Vattenrör är ombyggt för att passa i 740 / 940 RWD tråget likaså är omsvetsat!Motorfästen är egenbyggda stumma med svarvade kuddar. Servorör nybyggt med slang tryckt på hydroscand emellan. Tomgångsmotor,alla ventiler samt hela kabelhörvan medföljer! På motorn sitter även ett jävligt fint kopplingspaket från BAKAXEL.SE bestående av :Ombyggt plant svänghjul ,6 puckad sinter samt ACT 768 tryckplatta! Har kört med en Getrag 260 låda som även den kan ingå vid rätt pris som passar bolt on! Obs den med rätt utväxling så den ej varvar ihjäl sig på 5 ans växel som det gör om man kör med t.ex ZF lådorna! Säljes så komplett som möjligt så en installation i tex en 740 ska va så enkel som möjligt! Boxen som medföljer är mappad av TM racing med alla grejer som sitter på!! Skickar med en kylare ,extra grenrör samt lite andra småsaker! Pris från 49000kr !!!!!eller bud! Innan ni mailar eller ringer med skambud så räkna på vad det kostar att bygga nytt,anpassa allt samt mappa=mycket tid och pengar nerlagt och byggt på seriösa grejer säljes långt under byggkostnad! Går kanon med tidigt ladd och allt samt inget olje läckage eller liknande!Allt har bara gått typ max 40 mil sen den byggdes och går kanon. Passar lika bra i gatbilen som i banbilen och är en perfekt trackday motor!!! Tog ur allt ur min bil förra veckan!! Har säkert glömt en del men ring och fråga om det är något ni undrar över! Ring mig Stefan på tel:0706512045 Annonsören vill inte störas av telefonsäljare.